fbpx

PmW S01 – zaključno poročilo

Pimp my walls background

(zapis originalno objavljen na Facebooku spomladi 2020)

Živijo!

Prva sezona PmW je končana, vse kar je ostalo je, da povemo kako je šlo. V tem zapisu bomo najprej predstavili par misli okrog projekta, spodaj pa najdete statistično poročilo – število ustvarjalcev, del, povprečne cene, ni da ni. 🖼️📝🏁

Hvala vsem, vaša podpora je edini razlog zakaj bomo še naprej izvajali ta projekt ❤️

Par misli ob zaključku prve sezone PmW

Pomlad 2020 nam bo zagotovo vsem ostala v spominu. A kljub težavam, s katerimi smo se soočili v zadnjih nekaj mesecih, ostaja upanje, da bomo čez nekaj let o tem času govorili pozitivno. Med karanteno (in tudi po njej) smo bili prikrajšani za marsikatere možnosti, a nas je to kot družbo prisililo, da si začnemo iskati nove.

Naš cilj s Pimp my Walls je bil dodati en delček v mozaik čudovitih rešitev, ki smo jih ljudje spravili skupaj v teh nenavadnih časih. Želeli smo ustvariti svežo sapico pozitive v težkem času, vnesti dozo umetnosti v naša življenja, ki so kar naenkrat postala še bolj “digitalna”, in pa to energijo še prevesti iz socialnih omrežij v naše dnevne sobe. Ponosni smo, da se je v okviru projekta rodilo par res lepih zgodbi – recimo ko je triptih našel pot v adolescentno psihiatrično ambulanto. Ali pa ko smo dobili posnetek fantka, ki je dobil grafiko rakuna, v katero se je čisto zaljubil.

Ta ideja se morda nikoli ne bi rodila, če ne bi bili zaprti doma med štirimi stenami. In če te stene ne bi bile res bedne. Danes so naše stene vse prej kot bedne. Nosijo barvite stvaritve ustvarjalcev iz cele Slovenije, vsaka ima v sebi zgodbo, vse skupaj pa povezuje skupni duh enega neponovljivega momenta, v katerem se je v roku meseca in pol združilo preko 200 ustvarjalcev in več tisoč ljubiteljev umetnosti, da smo na slovenske stene spravili 243 unikatnih izdelkov.

Dražbo smo omejili na 100 izdelkov na teden, kar se nam sedaj še vedno zdi prava odločitev. Vmes smo malo poeskperimentirali z več ali manj izdelki in ugotovili, da je 100 ravno tista sladka točka kjer je ogled celega albuma še zanimiv. To pa je ključno, ker je PmW le za majhen delež ljudi priložnost za nakup umetnosti. Večini pa predstavlja neko obliko spletne zabave. Podobno kot Instagram ali pa Netflix. Prva sezona je imela 6 epizod + en bonus. Upamo, da smo vas kvalitetno zabavali.

Kar se tiče prodaje izdelkov same, pa smo imeli ob tem projektu možnost govoriti z res široko paleto ljudi, ki se ukvarjajo z dekorativnimi umetnostmi. Od hobi umetnikov do akademikov, od zaposlenih v galerijah z višjim rangom umetnosti do KUDov, kjer se fokusirajo bolj na spodbudo začetnikov. Prav tako smo govorili s kupci – takimi, ki že itak kupujejo umetnost, takimi za katere je to redkost in takimi, ki še v življenju niso kupili unikatnega umetniškega dela. Kar smo ugotovili je sledeče:

V Sloveniji (in verjetno tudi drugje) na trgu umetnosti obstaja luknja. Na čistem dnu imamo industrijsko umetnost iz Ikeje ali pa Obija, malce nad tem so “suvenirčki” – unikatni izdelki, ki pa so narejeni bolj kot spominki za turiste kot pa medij za neka čustva ali ideje. Potem pa kar naenkrat zijoča špranja in šele v višji sferi galerije oz. to, čemur bi lahko rekli “prava umetnost”. Nakupnih priložnosti za tisto vmes – od 50€ do, recimo, 1000€ – pa praktično ni.

V svetu umetnosti se pogosto govori, da imamo sistemski problem, ker ljudje niso pripravljeni plačati cene, ki bi umetniku fer poplačala mnoge ure dela vloženega v izdelek (in leta treninga pred tem). Kar je popolnoma res. Ampak rešitev zagotovo ne leži v tem, da na silo zahtevamo višje cene, kot so jih ljudje pripravljeni plačati. Trg je potrebno vzgajati, kar pomeni da moramo ljudem ponuditi stopničke. Ne moremo pričakovati, da bo človek kar naenkrat kupil sliko za 5000€, pred tem pa v življenju ni kupil nobenega originalnega dela. Začneš pri 50€, naslednjič si lahko privoščiš 300€, nato 500€, enkrat pa boš morda imel denar da greš v uveljavljeno galerijo in kupiš nekaj, kar ne bo zgolj olepšava stene temveč tudi investicija. Če skozi življenje nimaš možnosti zgraditi tega odnosa do umetnosti, pa se to verjetno ne bo zgodilo.

Pimp my Walls ni ne nadomestilo ne konkurenca umetnostnim galerijam. Je priložnost ustvarjalcem, da se pokažejo in tako začnejo graditi svojo pot proti uveljavljeni umetniški sferi. In je priložnost za povprečnega človeka, da se začne spoznavati s svetom umetnosti in investirati v to, da si polepša stene. Mogoče se komu zdi trivialno, da na spletni dražbi kupiš sliko za 50€. Ampak teh 50€ lahko določeni osebi predstavlja veliko denarja in odločitev ni niti približno trivialna, temveč nosi še večjo težo kot ko premožna oseba investira v uveljavljenega umetnika. Prav tako prodati svoj izdelek za mnoge ustvarjalce ni trivialno, tudi če zanj ne prejmejo praktično nič denarja. Ker se ne gre za zneske, gre se za potrditev, deljenje svoje strasti in spodbudo za nadaljni razvoj.

Pimp my Walls ni ne nadomestilo ne konkurenca nobeni obliki profesionalne umetnosti. Je pa konkurenca temu, da greš v Ikeo in si tam kupiš stvari za na stene. Ali pa v Obi, tudi tam imajo en kup slik, pa niso grde. Ampak kljub temu, da je ta “industrijska” umetnost zelo poceni, je še vedno močno precenjena. Ker v resnici ne nosi prav nobene vrednosti.

Naš cilj je bil pokazati, da unikatna umetnost, ki v sebi nosi dušo in trud ustvarjalca, sodi v vsak dom. Ter da taka dela v naša življenja prinesejo veliko večjo vrednost, kot pa jo ima ta denar, ki ga za njih odštejemo. S prvo sezono PmW smo dobili potrditev, da se s tem strinja dovolj ljudi, da projekt lahko zaživi. Hvala vsem za sodelovanje in podporo, tako ustvarjalcem in kupcem, kot vsem tistim, ki ste zgolj širili besedo. Druga sezona BO.

LP,

Vaš PmW team

P.S. ne falite statističnega poročila spodaj!

Statistično poročilo

Število ustvarjalcev: 204
Število del: 611
Prodana dela: 243 oz. 39.8%

Povprečna izklicna cena vseh del: 73.7€
Povprečna izklicna cena prodanih del: 45.2€
Povprečna končna cena: 54.6€
Maks končna cena: 400€
Min končna cena: 10€


Povprečna absolutna rast cene: 9.4€
Povprečna relativna rast cene: 37.54%
Maks absolutna rast cene: 170€
Maks relativna rast cene: 350%